חומרי מילוי (פיסול פנים)

חומרי מילוי (פיסול פנים)

בשנים האחרונות אנו ערים לעליה חדה בדרישה לטיפולי החזרת נפחים ופיסול עור הפנים אצל נשים ואצל גברים כאחד, גם בעקבות הגיל והופעת הקמטים וגם אצל אנשים צעירים אשר מעוניינים לשפר את המראה באזורים מסויימים בפנים.
כיום קיימים מגוון חומרי מילוי ופיסול מתקדמים אשר נותנים לנו כלים מגוונים לשיפור האסתטיקה של עור הפנים ועיכוב חלק מתהליכי ההתבגרות של הפנים.
חשוב לציין כי חלק מן חומרי המילוי הינם זמניים, כלומר, כעבור תקופה מסוימת השפעתם חולפת וחלק מחומרי המילוי הינם קבועים.
השימוש בחומרי המילוי הזמניים החדשניים נחשב לבטוח ובמקרים מסויימים יכול להוות תחליף לצורך בפרוצדורה רפואית מורכבת יותר ומאפשרים חזרה מהירה לשגרת החיים.


אז איזה חומרי מילוי קיימים כיום?
חומרי מילוי טבעיים:

חומצה היאלורונית –

זהו חומר רב סוכרי טבעי הקיים בגוף ברקמות החיבור בסחוס ובעור.
תכשירים מסחריים רבים (כגון- ג'ובידרם, סטילאז, רסטילן) כולם מבוססים על חומצה הילארונית ומתאימים לשיחזור נפחים, מילוי קמטים, לפיסול הפנים, עיצוב השפתיים ועוד..
חומצה היאלורונית הפכה בשנים האחרונות לחומר המילוי הפופולרי ביותר בעקבות התוצאות האסתטיות שמתקבלות על ידי הטיפול מרפאתי קצר ופשוט. חומצה היאלרונית הינה מוצר מאוד טכנולוגי ומתקדם ולכל חברה מסחרית קיים קו מוצרים המבוססים על חומצה היאלרונית וכל מוצר שונה בתכונותיו-במידת הסמיכות, האלסטיות, יכולת לשמור על מרקמו, משך הזמן שלוקח עד לפירוק טבעי של החומצה ועוד. יתרונה הגדול של החומצה היאלרונית נעוץ בעובדה כי הטיפול הפיך ובמידת הצורך ניתן להמיס את החומצה באופן יזום על ידי הזרקת היאלרונידאז. לאחר שהחומצה האלרונית מתפרקת באופן טבעי יש לחזור על הטיפול.

שומן עצמוני –  

זהו שומן טבעי אשר נשאב מהמטופל עצמו (מאזורי המותניים, בטן, ירכיים) ,עובר הכנה ומושתל באזורי הפנים. הזרקת שומן עצמוני מתאימה למילוי קמטים קשים ואזורים הסובלים ממחסור גדול ברקמת שומן ושיפור מרקם העור. מאחר והשומן הוא חומר טבעי כ 35%-50% מהשומן ייספג בגוף ויעלם במהלך החודשים הראשונים לאחר ההזרקה ולכן יתכן ויהיה צורך לחזור על הטיפול מספר פעמים.

קולגן –

זהו חלבון טבעי המיוצר ברקמות הגוף (בעור, סחוס ובעצם), הוא מוזרק באזורי הקמטים הקלים יותר בפנים.
מאחר והקולגן הוא חומר טבעי הוא מתפרק ונספג בגוף לאחר כמה חודשים יש לחזור על הטיפול ומחירו גבוהה יחסית.


חומרי מילוי סינתטיים:

בוטוקס –

בוטוקוס הינו רעלן המיוצר באופן סינתטי מהחיידק קלוסטרידיום בולטלינום. אמנם הבוטוקס אינו חומר מילוי, אך לעיתים מטופלים נוטים להתבלבל באופן השימוש בו ותפקודו.
הבוטוקוס הינו חומר אשר משתמשים בו בעולם הרפואה במגוון רחב של תחומים.
באסתטיקה של הפנים הבוטוקוס משמש לשיתוק זמני של שרירי ההבעה, אותם שרירים, כגון שריר הפרונטליס במצח, גורמים להופעת קמטים על פני העור בזמן הפעלתם. על ידי טיפול בבוטוקס השרירים הנל אינם יכולים להתכווץ ולכן קמטי ההבעה אינם נוצרים.
רעלן הבוטוליניום נשאר פעיל למשך כ 4 חודשים ויש צורך לחזור על הטיפול אחת ל3-6 חודשים. כיום ידוע כי ישנו אפקט מצטבר של פעילות הבוטוקס לאחר מספר טיפולים חוזרים ולעיתים מרווח הזמנים בין כל טיפול גדל.

סיליקון רפואי טהור–

זהו חומר סינתטי המיוצר במעבדה ומשמש את עולם הרפואה במשך שנים.
הוא משמש למילוי קמטים, חורים ושקעים, לעיצוב עצמות הפנים, לעיבוי שפתיים, לטיפול בהצטלקויות ועוד.

הטיפול בסיליקון בנוי מכמה מפגשים, במרווחי זמן של מספר שבועות זה מזה, כאשר הטיפול בו צריך להעשות בטכניקה עדינה ומאוד מדוייקת, הוא אינו מתאים לכל אזור בפנים.

חיסרונו הגדול של טיפול על ידי סיליקון הינו בעובדה שהסיליקון לא מתפרק בגוף האדם ולכן הטיפול בסיבוכים שקשורים להזרקת סיליקון מאוד מורכבים. לאורך השנים הסיליקון יכול "לנדוד" לרקמות סמוכות לאיזורי טיפול, להוביל לכאב מקומי, תגובת גוף זר, זיהומים אופורטוניסטים ועוד…

מכיוון שד"ר ווגמן שומר מעל לכל על בטיחות מטופליו הוא אינו משתמש בסיליקון להזרקות בפנים. 

רדיאס –

זהו חומר המיוצר מיוני סידן (קלציום הידרוקסיפטיט CaHA) – מינרל אשר קיים בעצמותינו.
הרדיאס הינו ביוסטימולטור Bio-Stimulator והוא מעודד יצור קולגן רקמה. השפעתו היחודית הינה ביכולתו לשפר את איכות הרקמה לתקופה ארוכה של כשנתיים.

חומצה פולילקטית PLLA(ניו פיל, סקולפטורה)–

ביוסטימולטור Bio-Stimulator המבוסס על חומצה פולילקטית ומעודד יצור עצמי של קולגן ואלסטין ברקמה. מתאים לשיפור מרקם העור וחיזוקו, השטחת קמטוטים, "הרמה" טבעית של מרכז הפנים מבלי לשנות נפחים. השפעת הסקולפטרה  נשארת ברקמה לאורך זמן רב ובשנים האחרונות השימוש בו צובר פופולריות גדולה.

הרמוניקה HArmonyCA

ביוסטימולטור היברידי חדשני שייחודו ביכולתו המשולבת להחזיר נפחים לפנים, לשפר את מרקם העור ו"הרמה" קלה של הפנים. פעילותו החדשנית של ההרמוניקה נובעת משילוב ההיתרונות של השימוש בחומצה היאלרונית (HA) ביחד עם קלציום הידרוקסיאפטיט (CaHA) ולידוקאין. בזכות החומצה ההיאלורונית, מייד בסיום ההזרקה מתקבלת התוצאה האסתטית הרצויה עם החזרת הנפחים ו"אפקט ההרמה" לפנים. בחודשים שלאחר הטיפול, המיקרו קפסולות של הקלציום (קלציום הידרוקסיאפטיט CaHA) מהוות סוג של שלד ("פיגום") ברקמה ומעודדים, על בסיס ה"פיגומים" שנוצרו, את יצירת הקולגן, צמיחת תאים פיברובלסטים, משיכה של חלבון הפברין. כל אלו ועוד גורמים לחידוש הרקמה, שיפור המראה של העור ובכך מתקבל אפקט נוסף של מיצוק, הרמה ומתיחת הפנים המחזיק למשך מספר שנים.



ד"ר ווגמן מאמין כי הבנה יסודית של אנטומיית הפנים ושל תהליכי ההתבגרות שמתרחשים עם השנים, הינם תנאי בסיסי לבניית תוכנית טיפולים אישית בהתאם לצרכים ולמבנה הפנים של המטופל.ת

במהלך יעוץ פרטני, ד"ר ווגמן יציע לכם תוכנית משולבת שמתייחסת גם להבטים של שימור וטיפוח איכות העור גם להחזרת נפחים וגם רענון המראה. טכניקת ההזרקות היחודית שד"ר ווגמן משתמש בה, MD codes פותחה על ידי פלסטיקאי ברזילאי ד"ר מאוריציו דה מאיו, ונחשבת לשיטת ההזרקות המתקדמת ביותר בעולם.

ד"ר ווגמן משמש כמדריך ומרצה בין לאומי בטכניקת הזרקות של MD codes.

במהלך היעוץ, ד"ר ווגמן יתאים את  סוג חומר המילוי המתאים עבורכם בהתאם לתוצאה אותה אתם מבקשים.

יצירת קשר

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!