מתיחת בטן

מתיחת בטן

לידות הן מאורע משמח מאוד, רק שלאחר הלידה, לרוב הבטן לא חוזרת לצורתה הקודמת ונשארים עודפי עור שלא נעלמים או מתכווצים, גם אם חוזרים לפעילות ספורטיבית ומשקל תקין. כך גם לאחר ירידה דרסטית במשקל, בין שבעקבות ניתוח או דיאטה חריפה. במצב הזה, הרבה מטופלות ומטופלים רוצים להיפטר מהעור וממצבורי השומן בבטן התחתונה ולחזור למצב של עור מתוח וחלק וגוף חטוב ואסתטי יותר וזה אפשרי עם טיפולי עיצוב הגוף שלנו. ניתוחים פלסטיים מאפשרים טיפול בבעיה זו על ידי ביצוע ניתוח מתיחת בטן.

הצורך בניתוח מתיחת בטן לאחר לידות

לנשים מומלץ לבצע את הניתוח רק בסיום הליך הלידות המשפחתי כדי לשמור על התוצאות לאורך זמן. בזמן ההיריון ישנה מתיחה חזקה מאוד של הבטן ושינוי בגמישות העור באזור זה. לעיתים קרובות אפשר לראות ממש סימני מתיחה אנכיים שנראים כמו צלקות או קמטים חזקים. מאחר שהעובר לוחץ על כל אזור הבטן, יש השפעה גם על השרירים באזור הבטן שזזים ממקומם ולא מסתירים את האיברים הפנימיים, דבר הנראה לעין וגם משפיע על תפקוד הגוף ביומיום בכלל ובפעילות ספורט בפרט. המצב עלול להגיע אפילו עד להיווצרות בקע טבורי ובמקרה כזה נכון יהיה לבצע ניתוח מתיחת בטן והידוק השרירים, שהוא גם אסתטי אבל בראש ובראשונה בריאותי.

הניתוח מתיחת בטן

ניתוחים פלסטיים כאלו מתבצעים בהרדמה מלאה. הניתוח לוקח כשלוש שעות ותלוי במורכבות המצב הספציפי של המטופלת. מבוצע חתך רוחבי בעור בחלק התחתון של הבטן. הרופא חודר דרך החתך לצורך הפרדת העור מדופן הבטן וכן מאזור הטבור. מתבצע הידוק של שרירי הבטן ומתיחה של העור והשומן והבטני. לאחר שלב זה, יש תהליך של סידור מיקומו של הטבור במקומו הנכון והסרת עודפי רקמות בבטן. בסיום הניתוח סוגרים את החתך בעזרת תפרים פנימיים. ישנה אפשרות לכלול באותו ניתוח גם תהליך של שאיבת שומן מהבטן ומהמותניים, לקבלת תוצאה טובה ומראה חטוב יותר.

תהליך ההחלמה מניתוח 

הניתוח הסתיים אבל נדרשת כמובן התאוששות. בשלב ראשון בחדר התאוששות ייעודי ואחרי כמה שעות, אשפוז במחלקה להמשך השגחה. אם הכל כשורה וכמתוכנן, ניתן לצאת הביתה. אז כבר מותר ללכת מעט ולהוסיף כל יום עוד צעדים, ההליכה מזרזת את ההחלמה ומונעת סיבוכים. גם בבית ישנם ימי התאוששות כי הניתוח התבצע במקום רגיש בגוף וייתכנו כאבים באזור הניתוח.

חשוב לא להפעיל לחץ על אזור התפרים והחתך ולהשתדל לא למתוח אותו, להיות כפופים ככל שניתן. לאט ובהדרגה אפשר לחזור לחיי היומיום, תוך כדי לבישת חגורת בטן באופן רציף לצורך הידוק אזור הניתוח, עד להחלמתו לאחר חודש ימים. במועד זה אפשר להסיר את החגורה ולחזור לשגרה רגילה רק ללא הרמת משאות כבדים או ביצוע פעילות ספורט אינטנסיבית. כמו כן חשוב להקפיד על תזונה בריאה ומשקל גוף מאוזן. 12-6 חודשים לאחר הניתוח, אזור החתך יתרכך וייסגר ואפשר יהיה לראות תוצאות של שאיבת השומן והחיטוב בעקבותיו.

 

 

מאמרים נוספים

מומחה לכירורגיה פלסטית

כירורגיה פלסטית היא תחום רפואי שמתמקד בשיפור המראה החיצוני ושיקום הגוף בעקבות פציעות או בעיות רפואיות. מומחה לכירורגיה פלסטית הוא רופא מיומן המציע מגוון רחב

קרא עוד »

ניתוח עפעפיים תחתונים

ניתוח עפעפיים תחתונים הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר בתחום הרפואה האסתטית. מטרת הניתוח היא לשפר את מראה העפעפיים התחתונים, להסיר שקיות מתחת לעיניים ולהעניק

קרא עוד »
לקבלת פרטים נוספים
מלאו את הפרטים הבאים

השאירו פרטים ונציגנו ישובו אליכם בהקדם!